טיפול טבעי בילדים והורים

 
מה המשמעות של טיפול טבעי בילדים, איך עושים אותו נכון ואיך פותרים את הבעיות אחת ולתמיד בעזרת טיפול טבעי?

יש טבעי ויש טבעי
הרבה מאוד הורים מחפשים פתרון טבעי לטיפול בילדים שלהם, ובצדק. אף אחד מאיתנו לא רוצה לתת לילד שלו חומרים לא בריאים ותרופות קונבנציונליות עשויות בהחלט להעמיס על הגוף חומרים לא רצויים. גם אם הן עוזרות באותו רגע, יש להן הרבה מאוד תופעות לוואי, גלויות ונסתרות והן תמיד מטפלות בסימפטום ולא בגורם.

זה נכון כשמדובר באקמול, זה נכון כשמדובר בריטלין וזה נכון כשמדובר בכל תרופה כימית אחרת.

כשמדובר בבעיה מקומית וזמנית כמו כאב ראש חד-פעמי או התקררות, אני תמיד בעד פתרונות טבעיים ככל האפשר. אבל מה קורה כשמדובר בבעיות כרוניות כמו דלקות אזניים חוזרות, הצטננויות תכופות וכו'? ומה קורה במקרים מורכבים יותר, כמו הפרעות קשב וריכוז, בעיות שינה, רגישות של מערכת העיכול ועוד?

הניסיון לפתור את הבעיות הללו באמצעים טבעיים יכול להצליח בצורה מקומית, אבל לא תמיד הוא יעיל לטווח הארוך. כי כשמטפלים בסימפטום ולא בגורם, במחלה ולא  באדם, לא נוגעים בגורם לבעיה. ואז היא חוזרת.

תרופת סבתא או רפואה טבעית
אם ניקח לדוגמא מקרה של דלקות אזניים חוזרות, נראה שאפשר בהחלט בכל דלקת מחדש לטפל בצורה מקומית בעזרת ארומתרפיה או דיקור או תרופות סבתא. אבל זה פותר את הבעיה בצורה מקומית בלבד, בדיוק כמו טיפות אזניים.

כלומר – מבחינת הגישה לטיפול אין הבדל בין הרפואה המערבית לרפואה הטבעית. בשני המקרים מטפלים בסימפטום בלבד ולא בבעיה העמוקה יותר הגורמת למחלה.

תרופות סבתא נועדו מראש לטיפול מקומי בלבד, אבל כל מקצועות הרפואה המשלימה / הוליסטית / טבעית אמורות לטפל בהרבה יותר מהסימפטום. הרפואה הטבעית אמורה לאזן את המכלול  של גוף – רגש – נפש, כדי לפתור את הגורם לבעיה ולא רק לרפא את הסימפטום הנראה לעין.

אבל, למרבה הצער, חלק מהמטפלים בשיטות הטיפול הטבעיות שכחו שהן גם הוליסטיות. בהרבה מקרים גם הרפואה הטבעית מטפלת בסימפטום ובמחלה במקום באדם ובגורם למחלה.

על הגוף ועל הנפש
הרפואה ההוליסטית היא רפואה טבעית שתמיד רואה את האדם כולו ולא רק את הסימפטום ממנו הוא סובל. אם מגיעים לטיפול 10 אנשים עם כאב ראש אפשר לעשות לכולם טיפול סימפטומטי זהה של לחיצה במקום מסוים, או לתת להם צמח מרפא מסוים שמעביר כאבי ראש.

אחרי טיפול כזה כאב הראש יעבור, ובלי להכניס כימיקלים לגוף, אבל הוא גם יחזור, כי לא טיפלנו בגורם לבעיה.

הדרך השנייה לטיפול היא הדרך ההוליסטית, בה מתאימים לכל אחד מהם את הטיפול הנכון בשבילו. הסיכוי ששניים מתוך העשרה יקבלו את אותו טיפול הוא מזערי עד לא קיים. אם הטיפול יותאם לכל אחד בצורה אישית ומדויקת הבעיה תיפטר ולא תחזור יותר.

פרחי באך – שיטת הטיפול הכי טובה שאתם (כנראה) עדיין לא מכירים
פרחי באך הם שיטת טיפול טבעית, אנרגטית, והוליסטית, כמובן.

בעזרת פרחי באך אפשר לטפל בקלות ברבדים העמוקים ביותר של הנפש והרגש, תוך כדי דילוג קליל מעל כל המחסומים שהמודע שלנו שם לנו בדרך. היתרון הגדול של הטיפול בפרחי באך הוא היכולת של תהליך הריפוי להתרחש ללא מעורבות מודעות של המטופל.

התהליך הוא הדרגתי ועדין, ומביא אותנו לתוצאות המקוות של איזון ובריאות. מכיוון שהכל מתחיל בנפש, התמציות יכולות לטפל גם בבעיות פיזיות, אפילו אם הן כרוניות.

גם כשמדובר בפרחי באך, הרבה תלוי בצורת הבחירה של הפרחים, בנקודת המבט של המטפל ובגישה שלו, וחשוב לבחור את המטפל הנכון.

טיפול בילדים
ילדים הרבה יותר "נקיים" אנרגטית ממבוגרים, יותר גמישים ביכולות השינוי שלהם ויש להם הרבה פחות חסימות שגורמות לבעיות. לכן הרבה יותר קל לטפל בהם והם מגיבים לטיפול בפרחי באך מאוד מהר.

עד גיל 3 הטיפול יינתן בעיקר להורים, בדרך כלל לאמא, ולא לילד עצמו. אין מניעה לתת גם לילדים קטנים ותינוקות פרחי באך אך, בדרך כלל, אין צורך. התמצית מכילה אלכוהול אך ניתן לשים אותה במים רותחים ולאדות את האלכוהול לפני השימוש. אפשר גם לקחת את התמצית בצורות שאינן כוללות בליעה, כמו מריחה על העור או על הבגד. 

אבל – עד גיל 3 הילד חולק עם אמו גוף אנרגטי. תינוקו ופעוטות מגיבים לאמא או מבטאים דברים שהיא לא יכולה או לא מצליחה לבטא. לכן, אין טעם לתת לפעוט טיפות משלו. רוב האמהות יכולות להעיד שכשהן במתח וחוסר שקט גם התינוק בוכה יותר מהרגיל ונרגע רק על הידיים, ולפעמים גם אז לא. וזה בדיוק זה.

לדוגמא:
לא מזמן טיפלתי באמא ופעוט. התלונה המרכזית של האם הייתה שהילד לא מניח לה לצאת מטווח הראייה שלו, רוצה על הידיים שלה בלבד ובאופן כללי נצמד אליה הרבה יותר מהרגיל.

מה שעלה בתהליך הטיפולי הוא שהאמא נסעה לחו"ל כשהתינוק היה בן חצי שנה כי היא הייתה בעומס ורצתה להתאוורר. לגיטימי לחלוטין. אבל לתינוק לא נעשתה שום הכנה ואמא פשוט נעלמה מחייו לכמה ימים. בעיניו זה בטח נראה כמו נצח.

היום הוא חווה את אמא במצב רגשי דומה למצב שהייתה בו אז. בשיחה האמא אישרה את התחושה והעידה שהיא הייתה רוצה לטוס לחו"ל להתאוורר. באופן לא מודע הפעוט מבין שזה אומר שכל רגע היא יכולה להיעלם מחייו.

במקרים כאלה אין טעם לטפל בילד, הטיפול צריך להיות באמא, וברגע שהיא תחזור לאיזון, גם הילד יירגע.

בגילאי 3-7 הצורך בתמציות לילד נבחן בצורה אחרת, והרבה פעמים גם הילד יקבל תמצית. אם ההורים מוכנים לשתף פעולה גם הם יקבלו בקבוקים בהתאמה אישית. בגילאים אלה הילדים עדיין מושפעים מאוד מההורים, ובדרך כלל הבעיות שלהם משולבות.

לדוגמא:
זוג הורים הגיע אלי לטיפול עם ילד בן חמש שסבל מדלקות אזניים חוזרות. לא משנה מה הם ניסו, כולל רפואה טבעית, הדלקות תמיד חזרו.

התהליך הטיפולי איתם העלה את העובדה כי ההורים פחות מסתדרים ביניהם לאחרונה, ומרבים לריב. את הריבים הם עושים רק אחרי שהילד הולך לישון, כדי שהוא לא יישמע, ובשאר הזמן מתנהגים באיפוק. ובכל זאת. תת המודע של הילד קולט את הריבים הליליים ואת המתיחות היומית ומגיב.

הדלקת מראה על דילמה שבה הילד מצוי בעקבות מה שהוא שומע. יכול להיות שהוא לא יודע בעד מי הוא בריב בין ההורים, יכול להיות שהדילמה היא האם לשמוע או לא לשמוע בכלל ועוד. ישנן דקויות המעידות על סוג הדילמה, אך זה פחות רלבנטי כרגע.

אם ההורים לא רוצים לקחת תמציות, אפשר לתת תמצית לילד שתחזק אותו מבחינה רגשית-נפשית. נטילת התמצית המותאמת אישית עבורו תאפשר לו להתמודד עם המציאות הקיימת בצורה טובה יותר, בריאה יותר ומאוזנת יותר. אבל הטיפול הטוב ביותר יהיה לשלב גם את ההורים, ולהתאים לכל אחד מהם את הרכב התמציות שלו.

במקרה הזה גם המלצתי להם על קורס בתקשורת מקרבת.

אחרי גיל 7  הטיפול יינתן לילד, ולא תמיד גם להורים, אך כל מקרה יש לבחון לגופו.

ברוח ימים אלה
במציאות העכשווית כולנו בלח כזה או אחר. הפרנסה של אנשים רבים נפגעה, עצם הפחד מהמחלה משפיע, בעיקר אם אנחנו בקבוצת סיכון או שיש לנו במשפחה אנשים שהם בקבוצת סיכון ועוד. הרבה הורים נמצאים בעומס כי הם סגורים עם הילדים בבית כל היום, דבר מלחיץ ומתיש כשלעצמו. גם להורים וגם לילדים לא קל.

ההמלצה העכשווית היא טיפול משפחתי בפרחי באך, להרגעת המערכת המשפחתית כולה.

תגובת הילדים הצפויה לטיפול כזה היא הירגעות ויכולת טובה יותר להתמודד עם המצב והשלכותיו. סביר להניח שגם ההתנהגות שלהם תשתפר, בבית ובכלל.

ואם גם אתם ההורים תיקחו תמצית, תוכלו להמשיך להיזהר ולאכוף את כללי ההתנהגות הנכונים בשעה זאת, יחד עם כללי ההתנהגות בבית, בקלות רבה יותר. והכי חשוב – תוכלו לעשות את כל זה בלי להיות בלחץ ובחרדה, בלי הסטרס המתלווה לכך, ובלי המועקה ותחושת העומס. 

תוכלו גם להצליח להינות מהזמן שלכם עם הילדים בבית ולהפיק מהמציאות הקשה והלא נוחה הזאת את המיטב שאפשר. וזה לבדו כבר שווה המון.

השימוש בתמציות הבאך מביא איזון ורוגע לחיים שלנו, ובתקופה הזו הוא נדרש יותר מתמיד.

אם נראה לך שאני יכולה לעזור לך

אפשר להתקשר או לשלוח הודעה למספר 054-5606790
או
להשאיר פרטים  כאן ואני מבטיחה לענות בהקדם
 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברי איתי בוואטסאפ whatsapp