על מדע, רוחניקיות ופרחי באך שביניהם

מגיל קטן אני יודעת שיש בעולם קצת יותר ממה שהעיניים רואות וממה שהמכשירים שלנו יודעים למדוד וכנראה שבאותו גיל ממש למדתי גם שרוב האנשים לא רואים את זה כמוני. למעשה רוב האנשים, לפחות אז, התייחסו לזה בזלזול, הכחישו בכל תוקף אפשרות כזאת ואף הסתכלו על מי שטוען שהוא מרגיש או רואה או חווה אנרגיות כמוזר ומטורלל, ובכל מקרה כמישהו שלא צריך חלקת אותו ברצינות. גם היום יש לא מעט כאלה, אבל לשמחתי הרבה כבר יש קולות אחרים ומדע שמתחיל לתמוך בכך. 

אני רוחניקית?
לאורך כל החיים היה לי חיבור לאנרגיה מופשטת בצורה כזו או אחרת, אבל השתקתי אותה כי ידעתי שרוב האנשים לא חווים את זה כמוני. לרגע לא חשבתי שאני משוגעת, וחיכיתי לפגוש עוד אנשים כמוני. ובאמת, כשבגרתי ולמדתי רפואה משלימה בכלל ואת התחום של פרחי באך בפרט, פגשתי אותם. בהמוניהם. כל אחד והיכולת שלו לראות או להרגיש את האנרגיה המופשטת. במהלך הזמן למדתי לחדד את הרגישות האנרגטית שלי ונחשפתי להרבה אנשים שרואים וחווים ומרגישים הרבה יותר ממני.  אבל גיליתי שלא לכולם אני מאמינה.

בכל תחום יש שרלטנות, והרפואה המשלימה לא שונה מזה. כנראה שכשמדובר באנרגיות זה קל יותר מאשר בתחומים אחרים – מי יכול להוכיח שאתה משקר? הדילמה הקבועה בתוכי, בין החוויה האנרגתית שלי לפחד מלהיות מזוהה עם החלק השרלטני של העולם, התחזקה עם הגילוי הזה, ואני לגמרי מבינה אנשים שלא מאמינים בזה, ואפילו את אלה שלא מאמינים לי.

מתישהו, עם פריחת התחום האלטרנטיבי, כמו שקראו לזה פעם –  הרפואה הטבעית, המדיטציות, הדמיון המודרך, היוגה ועוד, העוסקים בתחום הזה קיבלו כינוי גנאי: רוחניקים. אני מניחה שכל אחד מבין "רוחניקיות" כמשהו אחר, ואני מניחה שיש כאלה שרואים את הפרחי באך כחלק מהרוחניקיות, ואולי גם אותי.

אבל אני בכלל בנאדם סופר מעשי, ריאליסטי, עם רגליים על הקרקע. זאת המשפחה ממנה באתי וככה חינכו אותי. נראה לי שכל מי שמכיר אותי יסכים. מה לי ולרוחניקיות? במשך הרבה שנים ברחתי מכל מה שיכול לקשר אותי לעולם הזה, ולמרות החוויה האישית שלי,  ובכלל הפחד שיתפסו אותי כשרלטנית, נמנעתי מלדבר על העבודה שלי. כמובן שיש לזה מחיר, או לפחות היה.

אני עדיין לא תופסת מעצמי רוחניקית, אבל פרחי באך הם טיפול אנרגטי במהותו ואני מרגישה את האנרגיה הזאת ומכירה ביכולת שלה להשפיע על החיים של כולנו ולשנות אותם לטובה.

חלק מהטבע
יש המון דברים שהיום אנחנו מקבלים כחלק מהטבע ומהקיום שפעם האנושות לא ידעה שהם קיימים. מתי הם מתקבלים כקיימים? ברגע שהמדע יודע למדוד אותם. אבל זה לא אומר שמה שהמדע לא יודע למדוד לא קיים, אלא להיפך: ככל שהמדע מתקדם אנחנו יודעים לקלוט ולמדוד יותר ויותר דברים שפעם לא יכולנו לתפוס.

האם לפני שגילו את החיידקים הם לא היו קיימים? האם לפני שגילו את האטומים היינו מורכבים מחומר אחר? האם לא היו לנו רגשות לפני שפיתחו את מכשיר ה- FMRI שמראה איך מתבטאת במוח הפעילות הרגשית שלנו?

רק תחשבו כמה דברים עוד קיימים במציאות שכרגע אין לנו את המכשירים לקלוט אותם! האנרגיה המופשטת, של פרחי הבאך ובכלל, היא אחד מהדברים האלה שהיום אין למדע את הכלים למדוד, אבל בעתיד עוד יהיו. למעשה כבר יש התחלה של מדידה מדעית של אנרגיה ומחקרים שונים שמצליחים להוכיח את קיומה.

עכשיו, אם אתם רוצים לקרוא לי רוחניקית, לכו על זה, אבל תקראו רגע מה המדע אומר על זה.    

הספקטרום האלקטרומגנטי  
ניוטון גילה שאור השמש ה"לבן" מכיל בתוכו את כל הצבעים. המדענים שבאו אחריו גילו שגלי הרדיו הם גרסה קצרה יותר של קרני אור, וצילומי רנטגן הם גרסא ארוכה יותר של אותו אור ממש. זה היה ככה תמיד, רק עכשיו המדע יודע למדוד ולהוכיח את זה. בשפה המדעית זה נקרא "הספקטרום האלקטרומגנטי", ובעצם מדובר על כל מה שאנחנו מסוגלים להרגיש, לראות ולחוות בחמשת החושים שלנו.

המדענים של היום יודעים להגיד שהספקטרום האלקטרוגנטי הזה הוא עצום, ומה שאנחנו מסוגלים לראות הוא רק חלקיק מהמציאות הקיימת. למעשה, אנחנו יכולים לתפוס בחושים שלנו פחות מאחוז מהמציאות המלאה, כפי שמעריכים שהיא קיימת. בעזרת מכשור אנחנו יכולים לתפוס קצת יותר, ועדיין, את רוב המציאות אנחנו לא מסוגלים להתחיל להבין בכלל. אין לנו שום מושג כמה רבדים קיימים במציאות בכל רגע נתון ואין לנו יכולת אפילו לדמיין מה עוד יכול להיות קיים. לא כי זה לא קיים אלא כי באמצעים של היום אנחנו עדיין לא יכולים למדוד את זה.

אז האנרגיה הזאת של הפרחי באך שאני מרגישה, בדיוק כמו ההילות שיש אנשים שרואים, או כל תצורת אנרגיה אחרת שמישהו חווה, היא חלק מהטבע. רובד מסוים מהספקטרום האלקטרומגנטי שיש מי שמסוגל לחוות למרות שהמדע עוד לא יודע למדוד אותה כראוי.

מחקר מדעי והוכחות
על פרחי באך ממש יש מעט מאוד מחקרים, ואלה שאני הצלחתי למצוא מונעים מראש מטעות: או מנסים למדוד את החומר בתוך הבקבוק – אבל אין בבקבוק חומר אלא אנרגיה, או שמנסים לבדוק האם רסקיו באמת מרגיע. אבל רסקיו לא מרגיע כי הוא נועד לטיפול בטראומות וכל המיתוג שלו כתרופת הרגעה הוא שגוי מראש. כן, רסקיו הוא לא תרופת הרגעה (!) ואם זה עובד לכם אני שמחה, אבל זה פסיכולוגי בלבד.

אבל אנרגיה באופן כללי המדע יודע לבדוק יותר ויותר, וכן יש היום מדידה חלקית, התחלתית מאוד, של צורות מופשטות של אנרגיה, ולא רק את ההתלבשות של האנרגיה בחומר כמו אור או רוח.  

עדיין אין איך "להוכיח" בצורה מדעית את צורת העבודה של התמציות או את היכולת שלהן להשפיע עלינו בכלל. ההוכחות היחידות שיש הן התוצאות בשטח והעדויות הקליניות של מטופלים. עדויות וסיפורי מקרה אפשר לקרוא בעמוד העדויות באתר או בעמוד הפייסבוק שלי.

גם על העדויות יהיה מי שיגיד שאי אפשר להוכיח שזה בגלל התמציות. וזה נכון, אי אפשר להוכיח את זה מדעית. אבל כמו שהבנו כבר, למדע המודרני יש יכולת מוגבלת ורוב הספקטרום האלקטרומגנטי נסתר ממנו. זה שלמדע אין עדיין את הכלים למדוד רבדים מסוימים במציאות, לא אומר שהמציאות הזו לא קיימת. אני מאמינה שעם ההתקדמות המדעית נראה בשנים הקרובות יותר ויותר הוכחות מדעיות לקיומה של הארנגיה הזו ונגלה עוד ועוד רבדים של הפקטרום האלקטרומגנטי, כלומר של המציאות.   

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דברי איתי בוואטסאפ whatsapp